dilluns, 26 de març del 2012

Microsoft crega una pantalla tàctil superràpida



Microsoft té la intenció d'innovar i posar-se al front en la indústria de les pantalles tàctils. Ha aconseguit eliminar la molèstia que produïx el lag o retard en estes pantalles al portar a només 1 mil·lèsima de segon la resposta de la seua nova pantalla tàctil superràpida.

Uns dels principals desavantatges a l'utilitzar tecnologia tàctil en contraposició a la convencional és que el retard en la resposta li pot llevar molta fluïdesa al que feixos amb ella. A molts usuaris els resulta impossible jugar, dibuixar o escriure sobre una pantalla tàctil perquè no els agrada que una orde clara i específica demore a emportar-se avant en un ordinador. Generalment, les taxes de latència o de retard en una pantalla convencional van des dels 50 als 100 milisegundos. Per descomptat, açò ha obert un horitzó de desenrotllament i Microsoft ha caminat cap a ell, per això hui presenta una pantalla tàctil amb només 1 milisegundo (ms) de retard.

Menys velocitat de refresc

Segons paraules de Microsoft, la qual cosa va incitar este projecte d'una pantalla tàctil d'1 ms va ser la presència cada vegada més pròxima de Windows 8 i la necessitat que la seua estrafolària interfície no deixe de ser fluida. Com expliquen en el vídeo (dalt) , si mous el dit de banda a banda a una velocitat d'1 metre per segon, amb 100 ms de retard, el refresc de la imatge anirà a 10 cm de distància per darrere, produint una sensació poc realística del que estàs fent, siga jugant, escrivint o pintant. El que va fer Microsoft va ser baixar substancialment la velocitat de refresc al que ells creuen (i nosaltres també) serà un estàndard per a la producció de tablets i pantalles tàctils de la nova dècada si és que no passa quelcom molt estrany, perquè seria rar que esta investigació i demostració quedarà en el no-res donada la importància que revist.


En la demostració en vídeo, Microsoft ha gravat la reacció de la seua pantalla tàctil d'1 ms al contacte dels dits amb una cambra d'alta velocitat. El resultat és eloqüent: quasi no hi ha separació entre el recorregut del dit i el del traç que es va formant, com si escriguérem realment amb els nostres dits. Este tipus d'avanç, assumim, permetrà donar-li més realisme als jocs i disfrutar amb més fluïdesa de la potència que estan aconseguint les tablets i altres dispositius que utilitzen pantalles tàctils. De moment no li han posat un nom públic o comercial a estes pantalles, però sí s'inscriuen en el departament d'Interactive Displays de Microsoft Research, que fa pocs dies ens va fer saber sobre l'Holoflector i altres invencions amb comanda de patent. Per la nostra part, tant de bo s'aplique ràpid este avanç, perquè jugar al Fruit Ninja amb 70 ms ens fa sentir menys ninja. El teu què opines?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada